Jag gör bara dumma saker

Huvudet känns som det ska sprängas
är det större än normalt?
Du kan kalla det migrän ifall du vill
Jag har fyllt det med “om inte”
det är inget jag har valt
Jag ångrar nåt jag gjort och det hör till


Jag vill avgå som mig själv nu, röstar någon här emot?
Jag lämnar över till någon som vet hur folk fungerar
Någon som vet vem jag vill vara
Någon som glömt vad jag har gjort
Innan huvudet ger upp och exploderar


För jag gör bara dumma saker
Jag gör aldrig nånting rätt
Men det gör inget nu
Jag vill ändra mig totalt
och det ska gå på något sätt
Jag vill bli lika felfri,
lika felfri som du

Igår sa jag till spegeln att jag hatade mig själv
men vad för svar ger en kvadrat av sprucket glas?
Och nu har jag bestämt mig
att det är min sista kväll
Som en unge som har sabbat ett kalas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0